وبلاگ

رینگ اسپرت یا سیم پره

این مقاله به مزایا ومعایب رینگ اسپرت یامزایا ومعایب سیم پره می پردازد.

مزایای رینگ اسپرت

لاستیک چهارشاخ توپی:کار لاستیک چهارشاخ توپی در رینگ اسپرت ضرباتی که بین چرخ دنده و زنجیر وجود دارد را می گیرد لاستیک چهار شاخ توپی این کار را خیلی بهتر انجام میدهد.

وطراحی اش سبب افزایش عمر آن است در موتورسیکلت های سیم پره ای بوش توپی قرار می گیرد و در موتورسیکلت های رینگ اسپرت لاستیک چهارشاخ توپی قرار داردکه خرابی اش نسبت به بوش توپی کمتر است.

2.استحکام و مقاومت رینگ اسپرت: جنس رینگ اسپرت آلومینیومی است و قدرت و استحکام زیادی دارد اگر به صورت صحیح استفاده شود خرابی آن بسیار پایین است.
3. طراحی زیبای رینگ اسپرت: طراحی زیبا و چشم نواز رینگ اسپرت بسیار قابل توجه است.
4.قابلیت تیوبلس کردن رینگ اسپرت:
از لاستیک ریس استفاده کنید که قابلیت تیوپلس کردن دارد زیرا لاستیک های معمولی این قابلیت را ندارند موتورسیکلت هایی که تیوبلس هستند خیلی دیر دچار مشکل می‌شوند زیرا از ۱۰ لایه ساخته شده‌اند که روی موتور سیکلت های ویو آپاچی بنلی ان اس قرار می‌گیرد.
ولی لاستیک های معمولی ۵ لایه هستند و ضعیف ترند و هزینه تیوبلس کردن به نسبت تیوپ خیلی قیمت به صرفه تری دارد.

معایب رینگ اسپرت

معایب رینگ اسپرت

کمبود تعمیرکاران متخصص برای رینگ اسپرت کردن: قاب گیری رینگ اسپرت نیاز به دستگاه های مخصوص موتورساز متخصص دارد و کار هر کسی نیست.
هزینه بالای تعمیرات وهزینه بالا خرید: رینگ اسپرت کردن قیمت بالایی دارند و اجرت نسبتا بالا و لوازمی با قیمت بالاست اما در مقایسه با سیم پره خیلی کمتر خراب میشود.

مزایای سیم پره:
قیمت پایین درمقایسه با رینگ اسپرت:
موتورسیکلت هایی که سیم پره هستند فقط جنس توپی وسط آن آلومینیومی است و بیشتر از آهن ساخته شده است برای همین قیمت پایین تری دارد همچنین چون تولیدکنندگان بیشتری در حال تولید این محصول هستند در نتیجه بازار فروش این کالا رقابتی است.
بالا بودن تعمیرکاران متخصص موتور سیکلت در تعمیرسیم پره: امکان یافتن تعمیرکاران موتور سیکلت که مهارت تعمیرموتورسیکلت های سیم پره به نسبت رینگ تسپرت دسترسی بیشتری وجود دارد.

معایب سیم پره

بوش توپی:پرمصرف ترین لوازم یدکی که موتور سیکلت های هوندا مورد مصرف قرار می گیرد آمار خرابی بسیار بالایی دارد.

2:گشادشدن جای خار و بلبرینگ: میزان خرابی خیلی بالایی دارد تولیدکنندگان آن را به صورتی طراحی کرده اند که به سرعت نیاز به تعویض دارد.

3.از دست دادن اصطکاک لنت های آهنی که داخل توپی قرار می دهند که درب لنت در آن قرار می گیرد که ترمزگیری خوبی دارد. اما پس از یک تایم کوتاه بخاطر پایین بودن کیفیت کالا اصطکاک خودش را از دست می دهد.

4.داشتن نوار دور طوقه:به دلیل داشتن سیم پره پس از مدتی که نوار دور طوقه دچار فرسایش میشود. تیوپ موتورسیکلت شما دچار پنچری می شود.

حالا نتیجه گیری کلی:

هر دو مزیت ها و معایب خودشان را دارند. اما رینگ اسپرت اگر چه در ابتدا هزینه بالاتری نسبت به سیم پره دارد و درصورت خرابی هزینه بالاتری به نسبت سیم پره دارد اما بادوام تر است و زمان خرابی آن طولانی تر است

اما اگر هزینه های رینگ اسپرت برایتان بالاست می توانید از سیم پره استفاده کنید اما اگر چه هزینه پایین تری به نسبت رینگ اسپرت دارد اما به همان میزان هم خرابی خیلی بالاست و اتلاف وقت داردکه شامل  طوقه،توپی،سیم پره،خرابی زیادی دارند که رینگ اسپرت این مشکلات را ندارد.

 

 

فهرست